Facebook Retargeting Ads: A Step-by-Step Guide

(Este artículo es parte de la serie de Posts Invitados. Son artículos escritos por otros profesionales sobre temas que creo interesantes. Todas las opiniones son exclusivamente responsabilidad de su autor)

Autor
Krista Krumina (co-founder of Truesix, a content marketing agency that helps European startups access English speaking markets)
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Facebook Retargeting Ads: A Step-by-Step Guide to Sending Website Visitors on a Facebook Retargeting Journey
Mi Comentario sobre el Post:
Las Redes Sociales representan una fuente inagotable de leads o usuarios. El problema es que (como con Adwords) todo el mundo (desde grandes compañías hasta pequeños negocios) las usa para llegar a sus clientes. Según parece, desciende el tiempo de uso entre los menores de 20 años, lo que hace que el CAC (Coste de Adquisición de Cliente) sea cada vez mayor.

Es necesario explorar todas las posibilidades para impactar al target adecuado en el momento preciso. Acciones de re-marketing son un buen sitio por donde empezar.

Me ha gustado este post porque explica de forma sencilla, clara y concisa, los pasos para empezar una buena campaña de remarketing en RRSS de forma correcta. Basada en datos y segmentando adecuadamente a los usuarios.

A veces, lo más sencillo es lo que no ponemos en práctica. En cualquier caso, herramientas como Adroll, facilitan mucho la vida.

 

Facebook Retargeting Ads: A Step-by-Step Guide to Sending Website Visitors on a Facebook Retargeting Journey

 

Here’s the truth: 96% of visitors that land on your website are not ready to buy. They come to your site, wander around for a while, then leave. The worst part? Most of them probably forget about your website as soon as they close the tab. So, how do you remind your website visitors about your ecommerce store and keep in touch with them until they’re ready to become your customers? That’s right – you use Facebook retargeting ads.

Retargeting is a form of online advertising that brings back website visitors who haven’t converted on their first visit to an online store. When a person visits your online shop, a ”cookie” is placed on their browser. The cookie lets you recognize and follow your store’s visitors when they visits other sites, and displays ads to these people.

Facebook is a great channel for retargeting. It’s easy to set up and there’s a great chance your website’s visitors are among the 2 billion people actively using Facebook, which gives you the opportunity to be where your potential customers already are.

Many brands use retargeting. A few brands use it to its full potential. So, today I’ll share one of my retargeting strategies that’s advanced enough to be incredibly effective, while basic enough that anyone can copy-paste it for their business.

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